alexandervaleton@gmail.com http://alexandervaleton.tumblr.com/

Pagina's

dinsdag 26 oktober 2010

extra hygienische maatregelen - pikkie wassen

Op radio, tv en in alle media wordt veel aandacht besteed aan het feit dat je jezelf goed schoon moet houden. Er waren acties in de krant te lezen over mensen die hun collega onder de douche zette (hardhandig) omdat ze last hadden van lichaamsgeuren, en in de winkels is een enorm assortiment aan deodoranten te krijgen. Verschillende NGO’s zetten zich in om mensen aan te sporen handen en geslachtsdelen, oksels en andere krochten van het lichaam goed te kuisen. Een paar multinationals hebben ‘sanitation’ in hun goede doelen programma’s opgenomen. Onze vrienden van Unilever doen daar veel aan. Het is bekend dat 33% van de veel voorkomende ziektes in dit deel van Afrika voortkomt uit het niet genoeg wassen van handen. Over ziektes als gevolg van vieze geslachtsdelen is minder bekend, maar dat zal ook aanzienlijk zijn.
De campagnes werken.
Gisteren was ik op het vliegveld en ging daar even naar de WC. Dat is niet zo’n vrolijke plek. (ik gruwel zelf altijd van de deurknoppen, dat was in dit geval niet nodig; er waren geen deuren.) Na het plassen stond ik mijn handen te wassen en naast mij kwam een mijnheer staan, nadat hij zijn handen gewassen had deed hij zijn broek open en ging zorgvuldig zijn pik wassen. Via de spiegel was het prima te volgen. Naast hem kwam een man staan die precies hetzelfde deed. Eerst handen wassen en daarna het geslacht. Aanvankelijk was ik verbaasd, maar eigenlijk is het een goede gewoonte, het is alleen zo ‘in your face’.
Ik denk dat er binnenkort een nieuw meubelstuk in de heren wc geïntroduceerd moet worden; het pikwasbakje en de piemeldroger. Een nieuwe designopgave.

1 opmerking:

  1. Ha ha ha, dat zie ik preutse hollanders (of engelsen!) nog niet zo gauw doen. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen